mandag den 17. april 2017

Fantastiske skabninger og hvor de findes (2017)







Fantastiske skabninger og hvor de findes


Forfatter: J.K. Rowling
Serie: Harry potter / Hogwarts Library
Originalsprog: Engelsk, 'Fantastic Beasts & where to find them'
Genre: Fantasy
Målgruppe: Alle
Udgiver: Gyldendal


Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret


Helt ny udgave af det klassiske opslagsværk! Nu med nyt forord af forfatteren og seks helt nye skabninger. Magizoologen Newt Scamander har skrevet det fascinerende opslagsværk Fantastiske skabninger og hvor de findes . Der er et eksemplar af bogen i næsten hvert eneste troldmandshjem i landet. Og nu har Mugglere som dig også mulighed for at lære en masse om magiske skabninger fra hele verden. Du får blandt andet svaret på, hvorfor det ikke kan betale sig at lede efter Demigøjser, hvad der er så særligt ved Okamyens æg og hvorfor du ikke skal holde Nifflere som kæledyr. 



Jeg elsker at J.K. Rowling har valgt at opdatere den her bog med de nye skabninger som hun opfandt til filmatiseringen af selv samme bog. Men det bedste ved det hele er næsten at hele Hogwarts Library serien er blevet genudgivet med nyt layout. Og hvor er de bare helt vildt flotte. Det er helt klart de flotteste udgaver indtil nu. De er virkelig bare en skøn tilføjelse til min evigt voksende Harry Potter samling.

Ud over seks nye skabninger, der beskrives i bogen, så er der også et nyt forord i den her udgave, men ellers er det den samme bog som de forgående - bortset fra Harry Potters notater, som mangler af en eller anden mystisk årsag.

I princippet kan du bare finde de nye skabninger her: https://www.pottermore.com/features/care-of-magical-creatures-illustrations-introducing-new-fantastic-beasts, men hvis du i forvejen ikke har bøgerne og gerne vil have dem, så er de her helt klart de flotteste efter min mening. Jeg kunne kigge på dem i evigheder. De er SÅ smukke altså! Og som den virkelig store Harry Potter fan jeg er, så kunne jeg jo altså ikke undvære det her nye info.

Selvom jeg virkelig elsker den her bog og at en hel del af bogen går til velgørenhed, så savner jeg mere. Jeg savner flere illustrationer - og ja, den skal nok være billig at producere af den årsag at den er til velgørenhed, men hvor fed kunne den her bog ikke lige være, med f.eks. denne illustration fra pottermore; https://www.pottermore.com/features/the-rather-sizeable-magical-creature-size-chart - ja og generelt noget lignende det og det fra det andet link ovenover. Det savner jeg altså virkelig!




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig