fredag den 7. april 2017

Soldaterne




Soldaterne

Forfatter: Julie Kagawa
Serie: Sagaen om Talon #3
Originalsprog: Engelsk, Soldier
Målgruppe: YA
Genre: Fantasy, drager
Udgiver: HarperCollinsNordic

Tak til HarperCollinsNordic for anmeldereksemplaret


Ember Hill fik et valg. Trygheden hos drageorganisationen Talon, eller et liv som udstødt og jaget for evigt. I stedet for at blive en morder i Talons tjeneste, valgte hun at slutte sig til Riley og hans oprørere. Nu har hun mistet kontakten med sin tvillingebror Dante, der er loyal over for Talon, samt med Garrett, soldaten der ændrede hendes syn på sine egne menneskelige side.


Både 'Soldaterne' og 'Oprørende', som er henholdsvis tredje og andet bind i serien Talon, handler om en mindre gruppe oprører der er på flugt. Seriøst? Disse to bøger burde have været én. 'Dragerne' som er første bind i Talon var en dejlig bog, fyld med masser af sommerstemning og introduktion til en ny og spændende verden. Med drager! Anden og tredje bind er brobøger - altså er deres formål kun at komme fra første bog til bogen efterfølgende dem. Og de har derfor ikke rigtig noget selvstændigt plot. Så ja, når der er fem bøger i serien, er fjerde bog så også en brobog? Det frygter jeg lidt den er, men håber som altid det bedste.

Generelt er der desværre flere ting der begynder at irritere mig b.la. trekantsdramaet og 'Ember', som virkelig ikke interessere mig længere. Jeg finder hende lige så irriterende og faktisk en tro kopi af  Meghan fra Kagawas Fey serie, hvilket ødelagde Fey serien for mig.

For nogen er brobøger helt sikkert helt ok og historier om flugt spændende, men det var ikke noget for mig. Ikke i længden i hvert fald. Når det så er sagt, så var jeg meget godt underholdt at 'Soldaterne' og jeg er helt sikkert interesseret i at finde ud af hvor serien vil have os hen.





SHARE:

2 kommentarer

  1. Den bog var også lidt af en skuffelse for mig. Slutningen var dog alligevel meget god :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja slutningen gjorde virkelig, at man gerne ville læse videre på serien, selv når man ligesom jeg var skuffet igennem læsningen.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig