fredag den 20. oktober 2017

Kollision







Kollision

Forfatter: Gail McHugh
Serie: Collide #1
Originalsprog: Engelsk, Collide
Genre: Romance
Målgruppe: New Adult
Udgiver: Flamingo


Tak til Flaming for anmeldereksemplaret


Efter sin mors død rejser den unge Emily til New York for at begynde sit nye liv efter college - og for at komme tættere på sin kæreste Dillon. Da Emily møder den rige og notoriske playboy Gavin, der både er ufattelig sexet og uventet charmerende, er det umuligt for Emily at slå ham ud af hovedet. Og da hun finder ud af, at han er en del af Dillons venneflok bliver tingene for alvor komplicerede...


Til at begynde med var jeg fuldstændig opslugt af 'Kollision'. Jeg blev på alle måder forført af historien og Gail McHughs måde at beskrive følelser på. Men desværre blev det ret hurtigt tydeligt, at jeg ikke kunne forene mig med hovedpersonen Emilys måde at være på. Jeg er bare personligt ikke til historier hvor handlingen afhænger og vil blive forløst af at hovedpersonen gror en ryggrad.

Vi er ude i et trekantsdrama. Emily er kærester med Dillon, men da hun møder Gavin kan hun ikke slå ham ud af hovedet. For ikke at give alt for meget af historien væk, så vil jeg nøjes med at sige, at Emily roder sig selv ud i en masse ting der kunne have været undgået hvis hun var lidt mere selvstændig og måske i virkeligheden brugte hjernen til at tænke over, om hun måske ikke i sidste ende ville sårer folk pga. af hendes dumhed.

Ja, jeg har ikke så meget tålmodighed med hovedpersoner som Emily, men jeg havde brug for at forklare jer hvorfor bogen her i sidste ende ikke var noget for mig. For den kan sagtens være noget for dig, hvis en naiv hovedperson ikke er en turn off for dig. For bogen er skrevet godt og den er som sagt forførende og indlevende. Og helt sikkert underholdende det meste af tiden. Det er jo bestemt ikke fordi der ikke findes typer som Emily, så bogen er på ingen måde utroværdig, jeg gider bare helst ikke læse om dem. I hvert fald ikke i en kærlighedshistorie, der er beregnet til at forfører sine læsere.

Men alt i alt så er det en ganske fin bog, den vidste sig bare ikke at være noget for mig.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig