mandag den 4. december 2017

Min notesbog






Min notesbog

Forfatter: Politikens forlag
Genre: En kalender
Målgruppe: Alle der har brug for overblik
Udgiver: Politikens forlag

Tak til Politikens forlag for anmeldereksemplaret

Min notesbog giver en mulighed for at få overblik og struktur på hverdagen på en sjov og kreativ måde. Bogen er en blanding af en kalender, dagbog, to-do-lister – som man normalt kradser ned på en lap papir – og scrapbog med mindeværdige begivenheder. Man skaber selv sin egen notesbog, og man kan fylde lige så meget i den, som man har lyst til. Der er mulighed for at gå i detaljer med trackinglister over kost, søvn eller træning. Og man kan lave to-do-lister over, hvad man skal nå at gøre i morgen, i nær fremtid eller på længere sigt. Der er også plads til at skrive tanker om livet og ønsker og mål for fremtiden ned.



Bullet journal er en ret stor ting i udlandet og ligesom med malebøgerne til voksne så ser det ud som om denne trend også er sikkert landet i Danmark. Min notesbog er en dansk udgave af en bullet journal. Den er næsten lige udkommet, og efter min mening en helt perfekt julegave til nogen der ellers har alt.

Min notesbog er en kalender for hele 2018. Der er en side med en hel måned og derefter pr uge. Derudover er der hver måned mulighed for at notere om man får nok at drikke, en kostkalender, en motionskalender og hver måned er der også et par fokus sider. Sidst men ikke mindst er der en side hvor man kan skrive højdepunkter, og en side hvor man kan farvelægge sin måned, for at holde øje med om man måske har været for stresset og så er der selvfølgelig plads til at man kan sætte sit eget personlige præg.








En bullet journal er nemlig også rigtig meget en bog hvori man har mulighed for at være kreativ, hvis man altså har lyst. Du kan få masser af inspiration ved at søge i google under billeder på bullet journal, så kan du se hvor meget forskelligt folk gør det - eller som inspiration hvis du ikke lige ved hvordan du skal starte men gerne vil.

Jeg elsker ideen og kan næsten ikke vente med at komme i gang. Da jeg gik i folkeskole og handelsskole brugte jeg rigtig meget min årskalender til at male i. Jeg er ret visuel anlagt (sjovt nok siden jeg blev grafiker) så jeg opdagede faktisk at jeg lyttede meget bedre hvis min hænder var optaget. Hvis de ikke var det, ja så begyndte hjernen at rende på afveje. ;0) Hvilket betød at jeg efter min skoletid har masser af overmalede kalendere fyldt med alt muligt mærkeligt. Det er virkelig noget der er sjovt at se tilbage på.

I dag tror jeg ikke jeg vil vide hvad jeg skulle fylde i sådan en kalender, så derfor er jeg ret begejstret over at 'Min notesbog' hjælper mig ret meget på vej. Ja, jeg er virkelig fan som I nok kan høre. Men jeg ved bare at jeg kommer til at slæbe den med mig overalt og den bliver min nye bibel. Jeg er jo helt skudt i alt der hedder lister og jo mere jeg kan liste jo bedre nærmest. Men for mig virker det også ret godt, det med at have en kalender der kan hjælpe mig med at have overblik over motion, eller kost og faktisk at drikke vand (hvilket jeg faktisk har brug for hjælp med at huske). Og jeg tror jeg kommer til at fylde alt i den fordi jeg kan.

Ja, hvad kan jeg sige: sådan en bog her er nærmest udgivet til sådan en som mig. Og det jeg er mest spændt på er faktisk hvor kreativ jeg kommer til at være, for jeg har jo ikke helt samme tid til at sidde og male/tegne som jeg havde engang, men omvendt kunne jeg langt bedre se mig selv overmale den her end voksen malebøgerne - hvilket jeg jo trods alt faktisk har gjort en del i. Jeg tror det bliver godt, jeg glæder mig helt vildt.








SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig