tirsdag den 5. december 2017

Småt og godt









Småt og godt - 70 lækre opskrifter fra det salte og søde køkken


Forfatter: Mette Blomsterberg
Genre: Kogebog
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Politikens forlag

Tak til Politikens forlag for anmeldereksemplaret


Mette Blomsterberg har en forkærlighed for god mad. Ikke bare fra det søde, men også det salte køkken. At den superpopulære konditor og tv-vært mestrer begge dele, viser hun i sin nye bog med lækker fingermad, der har et utal af anvendelsesmuligheder.


'Småt og godt' er et nydt skud på Mette Blomster(berg)stammen. Denne er lidt en anderledes kogebog fra hendes hånd, da det handler om små retter i både den søde og den saltede udgave.

Opskrifterne (eller i hvert fald billederne) er præget af en smuk sirlighed men det betyder bestemt ikke at opskrifterne er svære at lave. Nærmest tværtimod. Der er selvfølgelig noget for den lidt mere trænede, men som udgangspunkt kan selv min mand finde ud af mange af de her opskrifter. (Ja, så det er vildt!)

Jeg valgte at lave tre små retter på det salte område. Jeg havde lyst til et par gamle klassikere med bacon. Bacon rullet om dadler og bacon rullet om bønner. De to retter er nogle de fleste af os kender ret godt, men jeg synes faktisk det er lidt rart at blive mindet om dem igen. Det er langt tid siden jeg har lavet dem.






Det er kort sagt bare simpelt og lækkert og der rammer jeg faktisk hovedet på sømmet. For det er bogens essens. Enkelte, ofte få ingredienser og super lækre opskrifter, som du kan tilføje din aftensmad, for at gøre den lidt mere lækker eller til snack i løbet af dagen. Og den søde del kan sagtens bruges som små desserter eller til kaffe.

Jeg prøvede også blomkål friteret i olie - det har jeg faktisk aldrig prøvet før, men det var overraskende godt og det er faktisk nu også min fortrukne måde at spise blomkål på.

Blomsterbergs opskrifter er som altid foolproof og den her er fuld på højde med hendes tidligere udgivelser - derfor er det helt sikkert også en oplagt gave at give til dem der elsker at hygge i køkkenet eller som er fan af Mette Blomsterberg i forvejen.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig